Kétszáz négyzetméteren, a Margit híd mellett épül fel a Hableány-katasztrófa áldozatainak emlékműve

2021. márc. 1. 18:30

A 2019. május 29-én elsüllyedt dunai sétahajó áldozatai előtt tisztelgő emlékmű a katasztrófa helyszínéhez közeli partszakaszon, a Széchenyi rakparton épül fel a Penta Általános Építőipari Kft. kivitelezésében. Az alkotás a tervek szerint a tragédia második évfordulójára, májusra elkészül majd.

Kihirdették, hogy a Penta Általános Építőipari Kft. készítheti majd el a Hableány-katasztrófa áldozatainak emlékművét. Az uniós közbeszerzési értesítő szerint a nettó 134,5 millió forintból megvalósuló alkotást a Széchenyi rakparton, a Margit híd pesti hídfője mellett állítják majd fel, azon a mintegy 200 négyzetméteres helyen, ahol a 2019. május 29-én bekövetkezett katasztrófa után egyfajta spontán emlékhely alakult ki.

A Külgazdasági és Külügyminisztérium kezdeményezésére megépülő emlékmű Szijjártó Péter miniszter február 2-i közlése alapján már május elejére elkészülhet. 

A Hableány sétahajó 2013-ban, háttérben a Lánchíd és a Budavári Palota (Fotó: Wikimedia)

Az 1949-ben vízre bocsátott Hableány sétahajó 2019. május 29-én süllyedt el, miután előzés közben a Viking Sigyn szállodahajó a Margit híd alatt maga alá gyűrte. A dunai hajózás történetének egyik legsúlyosabb katasztrófájában 27-en haltak meg: a Hableányon utazó 35 dél-koreai utas közül 25-en, valamint a kishajó kétfős legénységének tagjai. Mindössze 7 embert sikerült kimenteni a vízből, egy utas holtteste azóta sem került elő, őt továbbra is eltűntként tartják nyilván. 

Nyitókép: A Margit híd pesti hídfőjének déli oldalán a katasztrófa után spotán emlékehy alakult ki (Fotó: Google Streetview)

Összesen 7 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint


Jó olcsón dolgoznak :)

Válaszok:
Sarolta | 2021. március 2. 17:40

Előbb lesz az emlékműavatás, mint a részeges ukrán hajós a börtönben.

Válaszok:
persona | 2021. március 4. 06:46

Meg kell tervezni, engedélyeztetni, nyersanyagot beszerezni, munkásokat alkalmazni, terület foglalási díjat kifizetni, gépeket biztosítani (óránként több 10 ezer Ft), felépíteni, napi parkolást biztosítani (nem lakosság, nincs elengedés) ... Ha figyelembe veszed, hogy egy kis fürdőszoba felújítása alig jön ki 2 millióból, akkor nem is sok. Nem mellékes, hogy a tisztelet adás megköveteli a minőségi anyagokat. Biztosan lesz valamilyen művészeti alkotás is.

Válaszok:
Énvagyok | 2021. március 2. 18:42

Igazából a hozzászólásom már értelmét vesztette, néhány órával ezelőttig nettó 134,5 forint szerepelt költségként ;)


Nem nagyon értem az eddigi hozzászólásokat. Szerintem nagyon dicséretes dolog, hogy emlékmű épül.


Azert en a hatosagok felelosseget is megkapargatnam egy kicsit...
Az arado Duna belvarosi szakaszan viharban sotetedes utan olyan forgalom volt azon az esten mint egy autopalyan. Meg nezni is rossz volt, nemhogy ott lenni a vizen. Akik ezt jovahagytak azoknak tudniuk kellett, hogy a balesetek lehetosege llyen korulmenyek kozott hatvanyozodik. Csoda hogy nem tortent tobb.
A 2006-os tuzijatek katasztrofa midenki szamara nyilvanvalova tette, hogy a Duna pillanatok alatt veszedelmes folyamma tud valtozni megsem tanultak a hibakbol.

Válaszok:
Sándor | 2021. március 4. 08:38

Kérlek közelíted meg a másik oldalról. Az MTA székházánál négy egymás mellék állított hajó-szörny szűkíti le a Dunát és vagy 30 ilyen monstrum rontja Budapest városképét a Dunaparton, némelyik sokkal nagyobb a parton lévő házaknál. A magyar szállodások hasznát jelentősen csökkentik, a Duna vízét is szennyezik, a haladásuk balesetveszélyes. Nincsen szükség arra, hogy ezeket a monstrumokat engedjük kikötni itt a város közepén. Én a Megyeri hídtól a Rákóczi hídig egynek se adnék kikötési engedélyt, nemhogy állandó ittlétet.



Hozzászóláshoz lépjen be, vagy regisztráljon!

Felhasználónév:
Jelszó:

Regisztráció | Elfelejtett jelszó