Bemutatta városfejlesztési programját a Fővárosi Önkormányzat

2021. márc. 7. 17:00

Hétéves, 2027-ig tervező városfejlesztési stratégiát készített a Fővárosi Önkormányzat. A program megfogalmazása szerint meg kell állítani a budapestiek agglomerációba költözését, csökkenteni kell a forgalmi dugókat és minél több zöldfelületet kell kialakítani a fővárosban.

Bemutatták a főváros hét évre szóló, Otthon Budapesten – Integrált Településfejlesztési Stratégia (ITS) című városfejlesztési programját.  Az uniós költségvetési ciklushoz igazodva 2027-ig tervező stratégia fő célként említi, hogy lassítani kell a szuburbanizácitót, vagyis a budapestiek agglomerációba való kiköltözését olyan fejlesztésekkel, amelyek „Budapestet újra vonzó lakóhellyé teszik”. 

Karácsony Gergely főpolgármester az Otthon Budapesten stratégia szombati online bemutatóján elmondta, hogy a lakhatással kapcsolatban szeretnék elérni, hogy a Fővárosi Lakásügynökség legalábbb 2500 lakást kezeljen. Hozzátette: a Fővárosi Önkormányzat eddig 86 szociális bérlakást újított fel.

A célok között szerepel, hogy a Fővárosi Lakásügynökség 2500 lakást ​kezeljen (Forrás: Otthon Budapesten című városfejlesztési terv)

A stratégia egyik fő pontja szerint fejleszteni kell a budapesti zöldfelületeket is. A főpolgármester a fontos intézkedések közé sorolta a Tabán felújításának a helyiekkel egyeztetett újragondolását, „zöldebb településszerkezeti terv” kialakítását, valamint az új kerékpársávok létrehozását.

A közlekedésről szólva azt mondta: átlagosan hetente történik halálos közlekedési baleset Budapesten, ezek számát nullára csökkentenék. Az elképzelések között szerepel a budai oldaléhoz hasonló, pesti oldali fonódó villamoshálózat kiépítése is. 

A tabáni sport- és szabadidőpark (Fotó: fokert.hu)

Szintén szerepel tervek közt 2030-ra a szén-dioxid kibocsátás 40 százalékos mérséklése, valamint az egy főre jutó zöldfelületek 7 négyzetméterre emelése. 

A főpolgármester tájékoztatása szerint a fejlesztések egyik akcióterülete a belváros, melyet élhetővé tennének többek közt a rakpartok, a Lánchíd, a városháza tömb, a Blaha Lujza tér, a nagykörút, a Rákóczi út vagy az Andrássy út megújításával. 

A figyelem középpontjában a rakpartok (Fotó: Both Balázs/pestbuda.hu)

A „kék-zöld” hálózatban a Duna-part, valamint a városi patakok, parkok, zöld területek fejlesztésére koncentrálnak. Karácsony Gergely hangsúlyozta: minden zöldterületet meg kell őrizni, sőt bővíteni kell azokat.

 A zöldterületek fejlesztésére szeretnének koncentrálni (Forrás: Otthon Budapesten című városfejlesztési terv)

A stratégia kiemelt célként említi a barnamezős területek megújítását, ahová átgondolt, sokfunkciós városrészeket terveznek. 

Elhangzott: a főváros szeretné, hogy hét év alatt 50 ezer új lakás (azaz évente mintegy 7 ezer lakás – a szerk.) épüljön, elsősorban a most nem használt barnamezős területeken, ám az nem derült ki, hogy milyen szerepet vállalna a Fővárosi Önkormányzat a budapesti lakásépítésekben.

Nyitókép: Kilátás Budapestre a Gellérthegyről (Fotó: Both Balázs/pestbuda.hu)

Összesen 3 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint


Karigeri megint mellébeszél. Mit kell a Tabánon felújítani? Az egyik legszebb zöldterület Budapesten. A kőruti kerékpársávokat kéne megszüntetni, mert csak forgalmi dugókat és nagyobb légszennyezést okoz. A Lánchíd felújítása csökkentett tartalommal 5 milliárd forinttal kerül többe. A Blaha Lujza tér dettó. Csak a zöldterület bővítést veszik ki a projektből. Mi van a Városháza parkkal? Ahhoz még sok pénz sem kell, hogy megvalósuljon a választási ígérete.

Válaszok:
Szabchen | 2021. március 8. 10:17

https://magyarepitok.hu/aktual..
A kormánypárti sajtó cikke kifejti miért drágult a Lánchíd felújítása. A két projekt nem ugyanaz, más a műszaki tartalom és nem csökkentett tartalommal kerül többe. A késlekedés állapotromlást eredményezett, a munkadíjak is biztos nőttek, de ez nem 5 milliárd, a 18,8 milliárd+10% kb negyede.

Válaszok:
Reki | 2021. március 9. 19:15

A "más műszaki tartalom" azt jelenti, hogy elmarad az Alagút és a villamos aluljáró felújítása. Így csak a Lánchíd marad, ami önmagában 5 milliárd Ft-al drágább lesz. Miért: mert a főpolgármester úr nem fogadta el az előző tendert, egy évet késlekedett a új tender kiírásával. Gratulálok Kari Geri! A rinyálás, másra mutogatás, felelősség hárítás helyett dolgozni kéne! És nem Facebook posztokat írni...



Hozzászóláshoz lépjen be, vagy regisztráljon!

Felhasználónév:
Jelszó:

Regisztráció | Elfelejtett jelszó