Folytatódik a budai fonódó villamoshálózat új szakaszának tervezése

A cikk angolnyelvű változata: Folytatódik a budai fonódó villamoshálózat új szakaszának tervezése

2021. november 6. 18:30

Újabb mérföldkőhöz érkezett a budai fonódó villamos új szakasza, elkészültek a bírálati engedélyezési és a kiviteli tervek. A villamospálya egy része füvesítve lesz, hét új megálló épül.

Ütemesen halad a budai fonódó villamos új szakaszának tervezése, a pálya hosszának több mint felén fűvel borított vágányok lesznek – írta Facebook-bejegyzésében Fürjes Balázs, Budapestért és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár.  

Másfél éve döntött a kormány, hogy déli irányba meghosszabbítja a Budai Fonódó villamost. A Szent Gellért tértől a Budafoki út-Dombóvári úti csomópontig hét új, akadálymentes megállót épül. Így kötöttpályás kapcsolatot kap a BME és az ELTE több ezer diákja, az Infoparkban dolgozók és a Kopaszi-gáton születő új városrész dolgozói és lakói – írja az államtitkár.

 A 17-es és a 19-41-es villamosok összekötésével Budán egy észak–déli irányú kötöttpályás tengely jött létre. Az eredmény: Budafokról akár Óbudára kényelmesen, átszállás nélkül juthatunk el villamossal – teszi hozzá.

A villamosvonal meghosszabbítását a kormányzati Budapest Fejlesztési Központ irányítja, és 100 százalékban a kormány finanszírozza (erről a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsában is döntés született). A tervek kidolgozásában pedig ahogy eddig is, szorosan együttműködnek az érintett szereplőkkel: a Fővárossal, a XI. kerületi önkormányzattal, a BKK-val, a BKV-val és a Budapest Közúttal.

A Műegyetem Rakparton és a Pázmány Péter sétányon egészen a Budafoki/Dombóvári úti kereszteződésig egy 2,8 kilométeres, két vágányú villamospályát épül.

Mint írja, a villamos egy környezetbarátabb közlekedési mód, a villamospálya több mint felén, 1,6 kilométeres szakaszon füvesítve lesz, új fákat és cserjéket is ültetnek. 

A budai fonódó villamoshálózat második ütemének terve (Forrás: Budapesti Fejlesztési Központ)

A megállók mindkét irányban a Szent Gellért téren, Műegyetem rakparton a Bertalan Lajos utcánál, a Petőfi híd budai hídfőjénél, a Pázmány Péter sétányon, a Rákóczi híd budai hídfőjénél, a Nádorkert vasútállomásnál, valamint a Budafoki/Dombóvári út kereszteződésnél lesznek.

Új átszállási kapcsolatok jönnek létre: Nádorkert megállónál az 1-es villamosra és az épülő Déli Körvasútra. A Szent Gellért téren északra a 19-es, 41-es és 56-os, illetve Pest felé a 47-es és 49-es villamosokra. Budai Fonódóval mind a négy metróvonal átszállás nélkül elérhető lesz.

A Műegyetem rapkarton és a Pázmány Péter sétányon is szinte végig egy, a gyalogosoktól elkülönülő, önálló kerékpárút épül – így megszakítás nélkül, biztonságosan lehet majd biciklizni és sétálni. A Műszaki Egyetem főépülete előtt pedig egy színvonalasabb városi teret hoznak létre: új fákkal, biciklitárolókkal, utcabútorokkal és zebrával, ami közvetlenül a Dunához vezet.

A Budai Fonódó villamos meghosszabbításával Budapest kötöttpályán könnyebben átjárható lesz. A Műegyetem rakpart is átalakul, jóval zöldebb, reprezentatívabb és rendezettebb lesz.

Forrás: Fürjes Balázs Facebook-oldala

Nyitókép: A budai fonódó villamos látványterve

Összesen 1 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint


Én megcsinálnám újra az ötvenes évek HÉV vasútját. Nagytétény helyett Érdig vinném ki.



Hozzászóláshoz lépjen be, vagy regisztráljon!

Felhasználónév:
Jelszó:

Regisztráció | Elfelejtett jelszó