Indul az élhető Nagykörút jövőjéről szóló tervezés

2020. október 14. 14:00

Átfogó tervezési folyamat indul a Nagykörút megújításáról. A tervek szerint több zöldfelületet, kényelmesebb közlekedési lehetőséget, élhető városi tengelyt alakítanának ki, a cél a Nagykörút régi fényének visszaállítása. Ezekhez a tervekhez várja most a Fővárosi Önkormányzat a városlakók javaslatait.

Átfogó tervezési folyamat indul a fővárosban az élhető Nagykörút jövőjéről, a városvezetés elképzelése szerint a fejlesztési munkákat megalapozó koncepció jövő tavasz végére készülhet majd el – hangzott el a Városházán tartott keddi háttérbeszélgetésen – írja az MTI.

A fővárosi önkormányzat a Nagykörút komplex megújítását tervezi. Első körben egy koncepcióterv és intézkedéscsomag készül, amelyek kialakításában számítanak minden budapesti véleményére. Az enbudapestem.hu/nagykorut oldalon adnak majd tájékoztatást az elképzelésekről, valamint itt lesznek majd elérhetőek a hivatalos kérdőívek – közölte Kerpel-Fronius Gábor főpolgármester-helyettes. Azt is elmondta, hogy már a 80-as évek óta adós a városvezetés a Nagykörút koncepciójával, jelenleg a Nagykörút „nagyon messze van attól, amit élhető környezetnek tekintünk”.


A Teréz körút az Erzsébet körúttól nézve, előtérben a Király utcai kereszteződés 1900-ban (Fotó: Fortepan/Budapest Főváros Levéltára/Klösz György fényképei/Levéltári jelzet: HU.BFL.XV.19.d.1.08.011

Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke hangsúlyozta: a Nagykörutat úgy szeretnék megújítani, hogy az hozzájáruljon az élhetőbb, zöld város megvalósításához. A részvételiség alkalmazásával a budapesteikkel együtt fogják kitalálni a Nagykörút jövőjét, megújítását – mondta.

Emlékeztetett arra, hogy huszonkét civil szervezet véleményére hallgatva azt szeretnék, hogy a Nagykörút ne egy városi autópálya, hanem élhető köztér, Budapest főútja legyen tele üzlettel, vendéglátóhelyekkel, ahol érdemes korzózni.

Az Oktogon (Fotó: Both Balázs/pestbuda.hu)

A főváros tájékoztatója szerint a Nagykörút fejlesztése túlmutat a közlekedési problémákon, a cél a körút megkopott vonzerejének és presztízsének, kellemes és karakteres hangulatának helyreállítása, egy élhető városi tengely kialakítása. A közös tervezés során lefektetett elveknek megfelelően készülnek majd a megvalósításhoz szükséges műszaki tervek.

A Nagykörút közös nemzeti kincsünk, éppen ezért a Nagykörút komplex megújítása során a Főváros – ahogyan 150 évvel ezelőtt, úgy most is – számít a kormány támogatására is.

Forrás: MTI

Nyitókép: Az Erzsébet körút (Fotó: Wikipedia)

Összesen 8 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint


Nagyon örülnék, ha a Nagykörút és a Rákóczi út nem egy autópálya, hanem valóban élhető városi közterület lenne. Sajnos az eddigi intézkedések átgondolatlanok, elhamarkodottak voltak. A bicikli utat úgy kéne kialakítani, hogy ne akadályozza az autók és a gyalogosok közlekedését. A plázákat meg kéne szüntetni a belvároshoz közel, hogy ismét a főútvonalakon legyenek az üzletek. Több zöldet kellene telepíteni, elsősorban a Rákóczi útra és a teljesen elhibázottan átépített Baross térre. Remélem, hogy most nem adhoc, hanem átgondolt tervezés után fognak neki az építésbe!


Egy-egy adott utszakaszt, kulonosen nem egy ilyen fontosat nem lehet onmagaban kiragadni egy nagyvaros kozuti halozatabol es ugymond "elhetove tenni". Ahhoz, hogy ez megvalosulhasson paradigmavaltasra lenne szukseg a varos (es az orszag) atfogo kozlekedesi strategiajaban, mert amig az egyertelmuen autos ill. dizelparti mas kozlekedesi modokkal szemben addig olyan dolgokrol beszelni, hogy "zold" meg "elheto" teljes abszurdum.
Tovabba, ha mar egyszer Nagykorut akkor 150 ev utan szerintem boven nott annyit Budapest, hogy ne csak a pesti oldalban gondolkodjunk hanem teljes korgyuru alakuljon ki mind a kozuti mind a villamoskozlekedes szempontjabol egyseges arculattal, utcabutorokkal, vilagitotestekkel, stb. az Irinyi Jozsef u. - Bocskai ut - Karolina ut - Alkotas u. - Krisztina krt. - Vermezo ut - Margit krt. utvonalon. A budai oldalon legalabb annyira szukseges a forgalomcsokkentes es az esztetikai megujulas mint a pestin meg akkor is, ha ott tobbnyire nem muemleki kornyezetrol beszelunk. Ezzel megtennenk az elso lepest egy egysegesebb belvaros letrehozasa fele az eddigi egyoldalusag helyett a pesti oldal egeszsegtelen dominanciajaval.
A Petofi hid felujitasarol se feledkezzunk meg ami a Nagykorut szerves reszet kepezi.

Válaszok:
Sándor | 2020. október 15. 19:46

A teljes körgyűrű úgy lenne igazi, ha római példára lenne 'cicolare', azaz körbejáró villamos. Ha a hatost a Móricz Zsigmond körtérnél átvezetnénk a 61.-es vonalára és a Villányi uton jutna a Széll Kálmán térre, majd tovább körbe-körbe. Nagyon nagy sikere lenne ennek a dolognak. Mindkét irányba menve el lehetne jutni ugyanoda.

Válaszok:
persona | 2020. október 16. 02:02

A biciklit teljesen ki kell tiltani a Nagykörútról. A biciklizés nemcsak balesetveszélyes, hanem külön sáv ide, vagy oda egészségtelen is ekkora benzinfüstben.


En is errol beszeltem annyi kulonbseggel, hogy a Villanyi ut helyett a Bocskain es a Karolinan vezetnem a nyomvonalat mert ezaltal egy joval nagyobb korgyurut kapnank tobb megalloval es mert azokat az utakat eredetileg is ugy terveztek, hogy ott fog haladni a villamos es bar azota sem epult meg, de a hely ki van hagyva neki az ut kozepen.
Sajnos a Korter nem birna el meg egy korvillamos forgalmat is. Mar igy is tul sok villamosvonal talalkozik itt es az egymast csucsidoben minden iranybol szinte percenkent koveto szerelvenyek teljesen ellehetetlenitenek a teren autoval torteno athaladast es kaotikus allapotokat eredmenyeznenek nem csak a Bartok Bela uton, de egesz Ujbudan.

Válaszok:
Sándor | 2020. október 16. 16:26
Sándor | 2020. október 16. 16:35

Nézd kérlek itt születtem, az Alle közelében (Akkor még BEAC futball pálya volt.) Nos, ha megnézzük mindkét nyomvonal jó, de a Karolina útra ráfordulás túl nehéz lenne egy Combinonak. A Körtéren ostoba dolog volt a villamost a Villányi útról egy kanyarral a Fehérvári útra átvinni. Ezt kell megszüntetni, azaz kiegyenesíteni és minimális költséggel, kb. 30 méter sínnel lehet egyesíteni a vonalat. A másik irányban a Bocskai úton végig vinni a vonalat milliárdokba kerülne. Szívem szerint én a 4-es végállomását kivinném a Függetlenség parkig.(Nagyszöllős út) de ha csak a Feneketlen tóig sikerülne tovább vinni annak is örülnék.

Válaszok:
persona | 2020. október 16. 23:21

A Körtér autóforgalmát tényleg nehéz megoldani. Annak örülök csak, hogy a Szabadság híd felé, illetve onnan nehéz az áthaladás. Szívem szerint átvágnám a csomót a villamossal párhuzamosan kiépítve a Villányi út és Karinthy Frigyes út között. Ehhez a Szent Imre szobrot még jobban el kell tolni. A forgalmat a Petőfi híd felé kell vezetni, mert a Szabadság híd nagyon kicsi kapacitású.


Ha meghosszabbitanak a fuggetlensegi parkig a 4-est onnan mar nem kerulne sokkal tobbe elvinni a Villanyi utig. A Karolinara valo rafordulas sem okozna problemat, boven van neki hely. A Margit koruton ennel joval elesebb kanyart is be vesznek a combinok pedig ott a hely is szukosebb.
A Moriczon viszont teljesen mindegy hogyan sakkozunk a nyomvonalakkal a korgyuru suru villamosforgalmat itt atvezetni akkor sem lehet. A ter egyszeruen nem kepes atereszteni meg tobb jarmuvet hiszen igy is tul van terhelve. Maximum akkor lenne ra lehetoseg, ha az itt athalado tobbi villamosvonalat felszamolnak, erre viszont nem fog sor kerulni.
Egyebkent a Bocskai uti nyomvonal azert is elonyosebb, mert jelentos mertekben tehermentesitene a Korteret. Az utasok egy resze ugyanis inkabb az Alleenal vagy a Kosztolanyin szallna at.



Hozzászóláshoz lépjen be, vagy regisztráljon!

Felhasználónév:
Jelszó:

Regisztráció | Elfelejtett jelszó