Az impozáns állandó kiállítás több mint ezer műtárgy segítségével kalauzolja végig a látogatókat Európa történelmén. A Közlekedési Múzeum egyike azoknak a partnerintézményeknek, amelyek a kiállítás létrejöttét műtárgykölcsönzésekkel és szakmai háttérrel segítették – közölte az intézmény az MTI-vel.

A kiállítás először a 19. századot meghatározó elképzeléseket és meggyőződéseket veszi sorra. Ebbe a gondolatba illeszkednek a közlekedés szempontjából meghatározó fejlesztések, mint például a gőzüzemű járművek térhódítása és a városi közlekedés kialakulása Európa-szerte.

A Közlekedési Múzeum ehhez a fejlődéstörténethez kapcsolódva több műtárggyal is szerepel az uniós főváros állandó tárlatán: a MÁV 375 sorozatú szertartályos gőzmozdony 1:10 léptékű modelljével, a pécsi villamos közúti vasút (PKVK) megállóhelyi táblájával és egy gőzmozdony ábrázolású zsebórával.

A kiállításban a 19-20. század fordulójára jellemző magyar gőzmozdonygyártást jeleníti meg a nagy példányszámban gyártott vasúti jármű modellje. A 20. század első felében a magyar vasút egyik igáslovának tekinthető gőzös a mellékvonalakon üzemelő, tolatóképes gép volt. A PVKV megállóhelyi tábla szimbolizálja a városi közlekedésnek a vidéki nagyvárosokra is jellemző robbanásszerű fejlődését az 1800-as évek végén. A számlapján mozdonyt ábrázoló századfordulós vasutas zsebóra az időmérés pontosságát és annak a közlekedésben és a közlekedési rendszerekben való mind nagyobb fontosságát jelképezi.

Az Európai Történelem Háza (House of European History) kiállításokkal, multimédiás kalauzolással megtekinthető tárlatokkal, oktatási anyagokkal, workshopokkal és szemináriumokkal ébreszt kérdéseket a látogatókban Európa történelméről.

(MTI)