Ez a 10 éves Megyeri híd, amely az M0-ás autópálya északi részén található, és amelynek forgalma a jövőben még biztosan növekedni fog. A Megyeri híd Magyarország első nagy méretű ferdekábeles hídja. Az ilyen szerkezetek lényege az, hogy nem egy vastag központi kábelre van felfüggesztve a hídszerkezet, hanem különálló kábelekkel a pilonokhoz van kapcsolva. A ferdekábeles szerkezet a II. világháború után lett népszerű. 
A híd ellenfényben (Fotó: flickr.com)

A 10 éves évfordulóhoz kapcsolódva 10 érdekes tényt szedtünk össze a hatalmas hídról: 

1. Érinti a Szentendrei-szigetet, de a hídról a szigetre nem lehet lehajtani, oda csak nagy kerülővel vagy hajóval lehet eljutni. Ennek az az oka, hogy a hídpálya a budapesti vízbázis területén – felette – keresztezi a szigetet, és természetvédelmi okok miatt nem engedtek oda lehajtót építeni. Ezért a hídon a csapadékvizet is egy külön hálózatba gyűjtik és elvezetik. 

2. A 100 méter magas „A” alakú pilonok tetején üvegezett kilátószintek vannak, de mégsem látogathatók szabadon, mert a két üvegfelület között mindössze két méter széles a tér, és a felvezető (ferde) liftbe, amely a pilonok déli szárában található, is csak két ember fér el. Az északi oldal belsejében lépcsőn lehet felmenni. 

3. A neve majdnem Stephen Colbert híd lett, mert az internetes névszavazáson az amerikai komikusra – aki televíziós műsorában buzdította a nézőit a voksolásra – leadott szavazatok száma (összesen 17 millió) messze megelőzte a Chuck Norris és a Zrínyi Miklós neveket. Azonban a Földrajzinév-bizottság úgy döntött, hogy Megyeri híd lesz a neve, hiszen Budán Békásmegyer, Pesten Káposztásmegyer található a közelében. 

4. A hídrendszert alkotó, öt egymást követő híd közül kettő vonalvezetése íves, háromé egyenes. 

5. Sávoy Pál, az Erzsébet híd tervezője 1968-ban egy nagyon hasonló híd tanulmányterveit készítette el, de nem a Megyeri híd helyére, hanem Albertfalvára. 

A ferde kábelek (Fotó: Civertan)

6. Az 1970-es években a Megyeri híd szerepét, vagyis az autópályákat összekötő körgyűrű (összekötő autópálya) északi hídjának az Árpád hidat szánták, mégpedig úgy, hogy a forgalmat két szinten vezették volna át a Dunán. 

7. A híd helyét már 1993-ban kijelölték, azonban az építkezés sokkal később indult csak el. Egy ideig az is kérdéses volt, hogy egyáltalán megépül-e, mivel arra is volt esély, hogy délebbre, Újpest és Óbuda között épül átkelő. Az építkezés végül 2006-ban kezdődött az előkészítő munkákkal, amelyeknek jelentős része viszont a 2006-os árvíz miatt kárba veszett. 

8. A legnagyobb, hasonló szerkezetű híd jelenleg Vlagyivosztokban található, amelynek középső nyílása háromszorosa a Megyei hídénak, 1104 méter. Az orosz rekorderszerkezet teljes hossza is nagyobb, mint a Megyeri hídé, de mindösszesen 21,5 méterrel, hiszen az orosz híd 1885,5 méter hosszú. A leghosszabb ferdekábeles szerkezet viszont nem ez, hanem a 8 nyílású Millau viadukt Franciaországban. 

9. A híd számokban: 62 milliárd forintba került, 45 600 tonna cementet és 120 ezer köbméter betont használtak fel az építésére, 88 kábel tartja az útpályát, és naponta egy irányba több mint 45 ezer jármű kel át rajta. 

10. A híd tervezői, Hunyadi Mátyás, dr. Kisbán Sándor és Kőrösi Gábor 2009-ben Széchenyi-díjat kaptak.