1928-ban újszerű villanyrendőröket kezdtek alkalmazni. A villanyrendőr valóban találó kifejezés volt, hiszen ezekhez a jelzőlámpákhoz még valóban kellett rendőr. 

Az első villanyrendőrt 1926-ban helyezték üzembe az EMKE-csomópontnál. Itt még a rendőr a kereszteződés közepén állt, a feje fölött lógott a kötelekkel a környező házakra függesztett jelzőlámpa, amelyet egy lelógó rúd elforgatásával tudott állítani. A megoldás már ekkor elavult volt, hiszen az automata jelzőlámpák 1922-ben megjelentek az USA-ban. 

1928-ban azonban újszerű villanyrendőröket állítottak a kereszteződésekbe. Erről így írt a Nemzeti Sport 1928. augusztus 29-én: „Nagyszerűen beválnak az újonnan felállított villanyrendőrök, különösen a Nagykörút-Király utca keresztezésén felállított újrendszerű jelzőlámpának van nagy sikere. Itt és még néhány helyen ugyanis a rendőr nem a keresztezés közepén áll, hanem oldalt, ami kitűnőnek bizonyul és egyszerűbbé, valamint áttekinthetőbbé teszi a helyzetet”.

1927 – A villanyrendőr és a rendőr a kereszteződés közepén (Fotó: Fortepan) 

Azonban a rendszer nem volt tökéletes, mivel minden kereszteződéshez külön ember kellett, és általános gyakorlat volt, hogy a nappali műszakkal végző rendőr magával vitte az állítóbotot. A lámpát ugyanis csak nappal használták, azonban a kereszteződéseknél este is volt rendőr, aki viszont kézjelekkel irányította a forgalmat. Ez számos zavart okozott, hiszen az esti sötétben a rendőrt nehezebb volt észrevenni. 

Ennek ellenére 1928-ban lázasan terjedt Budapesten a villanyrendőr-hálózat, novemberben újabb – ráadásul modernebb – lámpák kihelyezéséről írt a Pesti Hírlap (november 8.), ahol egy rendőr akár négy lámpát is irányíthatott.

Legközelebb az Andrássy-ut Vilmos császár-ut és Tisza István-utca találkozásánál szerelik fel a villanyrendőrt. Ennek a munkálatait már el is kezdték. Itt kettős lámpa lesz, egyik az Andrássy-ut, a másik a Tisza István-utca tengelyében. A két lámpát, egy rendőr irányítja. Az Oktogon-térre a régi leszerelt lámpa helyett négyes lámpa kerül, minden útvonalszámára külön-külön. A négy lámpát itt is egy őrszem szabályozza. Hasonló készülék lesz az Apponyi-téren és a Berlini-téren. Még az idén felszerelik a jelzőlámpákat a pesti Margit-hidfőhöz, a Rákóczi-út–Muzeum-körut sarkán, a Clark Adám-térre, a Baross-térre és valószínűleg a Kálvin-térre is.”

A hatalmas forgalomhoz kellett is a jól látható villanyrendőr, 1929 (Fotó: Fortepan)

Az oszlopra szerelt első lámpát 1938-ban helyezték el Budapesten a Szent István körúton, de ezt is még kézzel állították át. Ennek ellenére 1943-ban már zöldhullám kialakításával próbálkoztak a Szent István körúton. A kézi állítás Magyarországon egészen az 1960-as évekig megmaradt, az automata rendszerek ezután kezdtek csak elterjedni.