Az FTC első pályája az akkori Külső-Soroksári úton állt (ma Soroksári út 79–91.),  igazi társadalmi összefogással épült, a lelkes csapattagok és ugyanolyan lelkes szurkolók együtt alakították ki a vasúti töltés, egy bérház, egy iskolaépület és a már akkor is forgalmas Soroksári út által határolt területen. Lelátóját Antony Tamás, egy igazi lokálpatrióta, Ferenc téri ácsmester készítette.  A csapat itt szerezte meg első bajnoki címét 1903-ban. Még négy idényt zárt bajnokként az FTC a Soroksári úton, a Fradi-drukkerek száma pedig csak nőtt és nőtt, a hely 1908-ra már alkalmatlan volt a sok ezer néző befogadására.  A főváros a Népligettel szemben, az I. Ferenc József gyalogsági laktanya mellett biztosított területet az építkezéshez. Az első Üllői úti pálya, a főváros akkori legnagyobb sportlétesítménye, 1911 februárjában készült el, Mattyók Aladár (1879–1960) építész, korábbi fradista labdarúgó tervei alapján. 

Az Üllői úti pálya avatómérkőzése 1911. február 13-án (Uj idők, 1913. február 19.)

Még ugyanebben az évben az egyesület klubházát is átadták, ami egyáltalán nem volt elhanyagolható eredmény, addig ugyanis a klub ügyeit, így például a jegyértékesítést a Mester utca – Ferenc körút sarkán működő Széchényi Kávéházban, egy arra külön kialakított helyiségben intézték. Az Üllői úti stadion az átadásakor 18 ezer nézőnek biztosította a szurkolást, de az egyesület vezetői tudták, újabb lelátókra van szükség, a pálya kiépítésének folytatódnia kell.

Az FTC klubháza 1935 körül (Fortepan)
Jótékonysági mérkőzés előtt az Üllői úti pályán 1915-ben – a besorozott, frontra készülő focisták között balról az ötödik Schlosser Imre, aki a Fradival hétszer, az MTK színeiben hatszor lett magyar bajnok (Fortepan)

1924-ben avatták fel az úgy nevezett B tribünt , ekkortól már mintegy 40 ezer ember nézhette a derbiket a helyszínen (Mattyók Aladár volt ekkor is a tervező).  Az első igazi „szentély” tehát elkészült, a csapat pedig érdemesnek bizonyult az előre belefektetett bizalomra és pénzadományokra. Számtalan siker hazai és külföldi vetélytársak ellen, 12 bajnoki cím és 10 Magyar Kupa-győzelem kapcsolódott ehhez a pályához. 

Deák Ferenc fejel egy 1949-es mérkőzésen, háttérben a B tribün (Fortepan)

Voltak természetesen kudarcok is, és a nézőket veszélyeztető balesetek: 1927. augusztus 7-én egy edzőmeccset követően leégett a C tribün, 1947. május 4-én pedig a Magyarország–Ausztria válogatott találkozón a zsúfolásig megtelt stadion egyik lelátórésze összedőlt. Szerencsére senki sem lelte halálát a romok alatt, de több mint kétszázan megsérültek.  Már ez az eset is előrevetítette, hogy az 1911-ben épült pálya megérett a korszerűsítésre. Az 1950-es évek azonban inkább a csapat túlélésének jegyében telt, s bár elvették a nevét és színét is, de ÉDOSZ, majd Kinizsi S. E.-ként sem tudták az akkori hatalom birtokosai a Fradi népszerűségét csökkenteni. 1956 után ismét zöld-fehérben focizhattak az FTC játékosai, és a stadion korszerűsítésének a kérdése is napirendre került.  1962-ben megkezdődött a már igencsak elkorhadt lelátók bontása, a csapat utolsó bajnoki mérkőzését 1963. november 20-án rendezték a pályán, ezután a Fradi a hazai meccseit a Népstadionban játszotta. A bontási munkálatok egészen 1971-ig tartottak, az új stadion elkészültére azonban még várni kellett.  

1968 márciusában sajtótájékoztatón jelentették be, hogy öt éven belül elkészül az új sportközpont. A bemutatott terveken a gyepszőnyeg körül már nem szerepelt atlétikai pálya, a nézőtér közvetlenül a játéktér mellé került. A stadion mellett egy labdarúgó-edzőpálya, egy atlétikai sporttelep, egy kézilabda-kispálya és  egy sportcsarnok kialakítását ígérték. 

Albert Flórián, Szűcs Lajos, Novák Dezső és Varga Zoltán a tervezett új pálya makettjét nézi 1968-ban (Fortepan)

A terveket a Budapesti Műszaki Egyetem Tervezési tanszékén tanító Kapsza Miklós, Schall József és Pattantyús Ádám építészhármas készítették. Az elképzelések egy része végül megfelelő anyagi háttér hiányában nem valósult meg. A stadion építése 1970 januárjában kezdődött, először az új klubház készült el 1971 februárjában. 

Fénykép az Ország-Világ 1971. április 7-i számából

1974 május elejére már szinte minden lényeges alkotóelem elkészült, a május 19-ére kitűzött átadási ünnepségre pedig hatalmas érdeklődés mutatkozott. A Képes Sport május 14-i számában részletesen bemutatták az új stadiont: „A lelátó szerkezeti része, monolit harántfalas vasbeton pilonokra helyezett, előregyártott, lépcsőzetesen elhelyezett elemekből készült. A lelátó nyitott, a jelenlegi férőhely 29 700. Az érkező nézőket a lelátó alatti széles folyosó osztja szét, ahonnan műkőlépcsők vezetnek a felső körüljáró szintre, és innen felülről tölthető a lelátó. A Fradi-pálya (nem túlzunk, nincs rajtunk zöld-fehér szemüveg) a legkorszerűbb honi labdarúgó-létesítmény. A futópálya nélküli megoldás révén kitűnő rálátási lehetőség adódik, ezt egyébként a lelátó parabola szerkesztése is elősegíti. A küzdőtér 66x110 méteres, körülötte süllyesztett árok a rendőrség, rendezők részére. A kispad, az edzők »forró széke«, a Gyáli úti oldalon, a lelátó előtt részben süllyesztve helyezkedik el.” 

A lelátó építése 1973 szeptemberében (Ferencvárosi Helytörténeti Gyűjtemény)
Az új FTC-klubház 1974-ben (Fortepan)

1974. május 19-én nagyszabású ünnepség keretében adták át az új stadiont: az FTC szakosztályainak bemutatkozásával, öregfiúk-mérkőzéssel  és Fradi–Vasas bajnoki találkozóval kezdődött az új korszak. A fejlesztés a megnyitóval egyébként nem állt le, mert a világítástechnikával még sok munka adódott. 1978 szeptemberében üzemelték be a pályát megvilágító reflektorokat, ettől kezdve este is lehetett edzéseket és meccseket rendezni. Az új stadiont hamar megszerették a szurkolók, és bár a faszerkezetes pályáról az idősebbek továbbra is csak a legnagyobb tisztelet és szeretet hangján beszéltek, ők is az új helyet tekintették Budapest, sőt az ország központjának. Az új stadionhoz hét bajnoki cím és kilenc Magyar Kupa megszerzése fűződik, valamint a Kupagyőztesek Európa Kupájának döntőbe jutása 1975-ben.   

 

Az Üllői úti stadion egy 1974-ben kiadott képeslapon (Ferencvárosi Helytörténeti Gyűjtemény)

Az 1990-es évek elején műanyag székek felszerelésével a stadion befogadó-képessége 18 100 főre csökkent. 2007 decemberében fontos eseménnyel gazdagodott a pálya története: Albert Flórián, az egyetlen magyar aranylabdás játékos nevét vette fel a stadion.  Ebben az időben már a felújítás, illetve egy teljesen új sportlétesítmény építésének a gondolata is megszületett. Néhány év alatt azután az is eldőlt, hogy a „középkorú” stadiont hosszú távon egy, a XXI. század követelményeinek megfelelő pálya váltja fel. 2013. március 18-án megkezdődött az Albert Flórián Stadion bontása, az új aréna pedig 2014. augusztus 10-én nyílt meg. Ez azonban már egy másik történet, a Ferencvárosi Torna Club 1899 óta tartó „sztorijának” a legújabb fejezete. 

A stadion 2004 tavaszán (Ferencvárosi Helytörténeti Gyűjtemény)
A pálya 2004 tavaszán, háttérben a Gyáli út házai (Ferencvárosi Helytörténeti Gyűjtemény)